Oracle Siebel CRM з перспективою на майбутнє
Умови ведення бізнесу змінюються досить швидко, тому просто не можна розраховувати на те, що інформаційні технології, які мають попит сьогодні, зможуть ефективно виконувати поставлені завдання ще через три-п’ять років. У подібній ситуації важливим фактором при виборі тих же CRM-систем є можливість масштабування і розширення функціональних можливостей рішення.
Раніше мої колеги неодноразово описували відмінності підходу до роботи з клієнтами в процесах Collection в рішеннях на базі CRM-систем і спеціалізованих колекторських додатків. CRM-система, перш за все, дозволяє розглядати боржника як клієнта і при роботі з ним враховувати не тільки умови, що склалися, а й попередню історію взаємин. Як правило, робота в CRM-системі сприяє відновленню взаємовигідних відносин з клієнтом і збереженню їх на тривалий час. Водночас, наприклад, колекторські додатки в спеціалізованих компаніях спрямовані на рішення короткочасного завдання – швидкого повернення боргу. Відмінності в подібних підходах можуть бути не такими явними в період економічної кризи, але зможуть істотно позначитися в майбутньому. Адже не дивлячись на складні економічні умови, а часто і завдяки їм, конкуренція підвищується і між фінансовими структурами розгортається все більш запекла боротьба буквально за кожного клієнта.
До того ж, в майбутньому у спеціалізованих колекторських рішень вимальовуються досить примарні перспективи. Так, на жаль, недобросовісні платники будуть завжди, але їх кількість однозначно буде несумірною з сьогоднішніми показниками. В такому випадку, швидше за все, брендові колекторські рішення перетворяться лише в дуже дорогі іграшки. З CRM-системами ситуація практично протилежна. Наприклад, навіть якщо в ході проекту впровадження Oracle Siebel CRM були автоматизовані процеси роботи з проблемною заборгованістю, то при правильному підході подібна CRM-система ніколи не ляже «мертвим вантажем» на «плечі» компанії. Все та ж Oracle Siebel CRM цілком зможе і далі ефективно допомагати в процесах роботи з клієнтами, наприклад, в продажах банківських продуктів і послуг. При цьому буде використовуватися все той же інструментарій, зміняться лише вихідні дані та алгоритми роботи. Так оператори контакт-центру, які раніше працювали з боржниками на етапі Soft Collection, в нових умовах будуть використовувати ті ж механізми, тільки спілкуватимуться вже з потенційними клієнтами та будуть слідувати іншими сценаріями розмови.
При цьому важливим фактом є те, що один і той же функціонал CRM-системи може використовуватися в різних бізнес-процесах паралельно.
Найчастіше, в такому випадку виникає питання про те, що набір призначених для користувача інтерфейсів оператора контакт-центру (різні форми та списки з редагованим набором даних) в процесах Collection і перехресних продажах може відрізнятися. У цих бізнес-процесах можуть використовуватися різні набори бізнес-компонентів (об’єктів, сутностей), вводитися додаткові поля, нові форми та списки. Це, у свою чергу, може вимагати залучення фахівців інтегратора і, як наслідок, привести до додаткових інвестицій в розвиток тієї ж системи.
Відмінною особливістю Oracle Siebel CRM є те, що такі доробки не вимагають наявності вузькоспеціалізованих технічних навичок або знання «складно вимовних» мов програмування. Так, стороння людина, яка ніколи не працювала в системі, навряд чи зможе ефективно вирішити це завдання, але для підготовленого фахівця, наприклад банку, зміна робочих інтерфейсів не складе великих труднощів. В рамках проектів по впровадженню Oracle Siebel CRM наші консультанти в обов’язковому порядку проводять навчання фахівців замовника, в ході якого на практиці розглядаються питання щодо зміни та налаштування призначених для користувача інтерфейсів.
Функціональні можливості Oracle Siebel CRM дозволяють ефективно автоматизувати велику частину всіх бізнес-процесів замовника за допомогою стандартних засобів. Але навіть у разі наявності специфічних особливостей, розуміючи логіку системи та розбираючись в бізнес-процесах компанії, фахівець цілком може займатися подальшим розширенням функціональних можливостей цієї CRM-системи самостійно.